El dijous dia 15, La Model es transforma en l’espai idoni per a que la companyia La Calòrica ens mostri el seu espectacle escènic Arbres, vodka i naus voladores, on s’aproximen a l’ideari científic i progressista de Txèkhov i el confronten amb el present.
El darrer dia, els gèneres lírics prenen en bona mesura les regnes de la Biennal per avenir-se amb la clausura de Barcelona Poesia 2020 a Una sospita de llum. L’esdeveniment és un recital amb un grapat de poetes joves d’aquí i d’allà. Entre les veus foranes, representants de Sud-àfrica, Palestina, Itàlia, Països Baixos i fins i tot un gallec que excel·leix en les lletres islandeses; de més a tocar, i no per això menys valuoses, les participacions de quatre poetes de menys de 35 anys que treballen amb llengües diverses.
I a +Biennal...
El programa Creació & Museus planteja a les fàbriques de creació entendre’s amb espais expositius per emprar el seu fons i espais en un projecte inèdit. Així, per exemple, La Caldera Les Corts ha preparat un recorregut performatiu i participatiu per la Casa de l’Aigua de Trinitat Vella (MUHBA), de la mà dels artistes Laia Estruch i Marc Vives. El terme participatiu no és anecdòtic en aquesta i la resta de propostes del programa -fins a sis-, ja que interpel·lar el públic i fer-lo partícip de l’acció creativa és un dels pals de paller de la iniciativa.
Com que bona part dels centres i institucions col·laboradors en el si de +Biennal són de caire cultural, la creació és bastant present en tota la programació. Alguns exemples d’interès són Sobre la tirania, espectacle escènic a partir de l’exitosa obra homònima de l’historiador Timothy D. Snyder a l’Escenari Joan Brossa o la suggestiva exposició Esdevenir immortal i després morir de La Capella.
Tanca